FÄRGVAL

FULL LED-belysning

Belysningskropparna är av LED-typ med en intensitet som är 2,5 gånger högre än de etablerade standarderna.

Den består av en utarbetad belysningskropp framför, med en delad "upp-ned" strålkastare och varselljus (DRL) runt den.

2 karakteristiska ljusbågar startar från de övre kanterna och slutar i den nedre delen och i mitten av ljuskroppen.

Gaffel KAYABA

Upphängningssystemet på MAVERICK 500 är från Kayaba (KYB) och är justerbart för förspänning och dämpning.
Med 41 mm diameter inverterad gaffel och 195 mm rörelse fram och en engrepps stötdämpare bak.

NISSIN signaturbroms

MAVERICK 500 inger förtroende för föraren med två vågiga skivor med stor diameter – 300 mm – fram och en 240 mm vågig skiva bak. Tvåkolvsoken på varje skiva bär NISSINs
signatur . Det tvåkanaliga ABS-systemet har tre valbara driftinställningar.

Högpresterande motor

I hjärtat av MAVERICK 500 är Loncins beprövade tvåcylindriga, vätskekylda, 8-ventils, 6-växlade motor,
46 hk och 40,5 Nm maximalt vridmoment.
MAVERICK 500 drivs av BOSCHs elektroniska insprutningskropp .
Dess genomsnittliga förbrukning är bara 4,3 liter per 100 km. där den i kombination med den stora tanken erbjuder en räckvidd som överstiger 400 km.

Hjul 19” | 17"

Ekerfälgarna har en speciell design för användning av slanglösa däck, med ekrarna placerade i omkretsen av fälgen, på fälgen.
Metzelers Radial-däck är från TOURANCE-serien med en slitbana på 30% terräng, 70% på väg, dimensioner 10/80R19 fram och 150/70R17 bak.

Skarp LCD-skärm

MAVERICK 500 har en stor analog varvräknare medan den stora LCD-skärmen ger mycket lättläst information.

Total/partiell vägmätare | Hastighetsindikator | Underhållsmeddelande | Motorns kylvätsketemperaturindikator | ABS-driftindikator | Säkert/Sportlägesindikator | Konsumtion | Återstående autonomi.

Justerbar vindruta 2 positioner

Sidoskyddsskenor

Motorskydd i aluminium

Handtagskydd

USB -port &
12V strömförsörjning

 MAVERICK 500 har, nära ratten, en USB-port och en 12V 5A strömförsörjning.

MOTOR Fyrtakts, vätskekyld, 471cc
CYLINDRE/VENTILER 2 Parallell / 8
STRÖMFÖRSÖRJNING EFI BOSCH
LÅDA 6 hastigheter
START Elstart
KRAFT 46ps / 8500rpm
VRIDMOMENT 40,5Nm /6500rpm
KONSUMTION 4,3 l/100 km (WMTC3)
RESERVOAR 20 L
FRAMBROMSAR 2 vågskivor 300 mm
med tvåkolvs Nissin bromsok
BAKRE BROMSAR 240 mm Wave Disc
med Nissin 2-kolvsok
ABS SYSTEM 2 kanaler med 3 valbara driftinställningar
FRAMFJÄDRING (RESA/DIAMETER) KAYABA helt justerbar inverterad gaffel
(195 mm / Ø41 mm)
BAKFJÄDRING Fullt justerbar
KAYABA Monoshock
FRAMDÄCK 110/80R-19
Slanglös METZELER
BAKDÄCK 150/70R-17
Slanglös METZELER
DIMENSIONER (LxBxH) 2200 x 935 x 1400 mm
SADELHÖJD 820 mm
VIKT (TOM) 178 kg




Full LED-belysning

Teknik och vintage-estetik samexisterar i ROCKSTAR 500
Full LED- belysningskroppar – Full vintage- estetik

Högpresterande motor

Hjärtat i ROCKSTAR 500 är Loncins beprövade tvåcylindriga, vätskekylda, 8-ventils, 6-växlade motor med
43 hk och ett maximalt vridmoment på 40,5 Nm.
ROCKSTAR 500 drivs av  BOSCHs elektroniska insprutningskropp .
Förbrukningen på bara 3,9 liter per 100 km, i kombination med den stora 18L tanken ger en räckvidd som kan överstiga 450 km.

Aluminiumfälgar & PIRELLI-däck

De imponerande fälgarna i lätt aluminiumlegering för att minska vikten, samtidigt som de ger hög hållbarhet.
PIRELLIs radialdäck i MT60-serien, som mäter 110/80-18 fram och 160/60-17 bak, säkerställer utmärkt grepp, samtidigt som deras förbättrade slitbanedesign är lämplig för användning i alla väderförhållanden och i all terräng.

Enarmad swing i aluminiumlegering

Enarmsswingen är en av referenspunkterna för ROCKSTAR 500

Med en vacker och homogen form ger den en vild skönhet till motorcykeln, samtidigt som den bidrar till enkel och snabb demontering och montering av bakhjulet.

NISSIN signaturbroms

ROCKSTAR 500 inger förtroende för föraren med två vågiga skivor med stor diameter – 300 mm – fram och en 240 mm vågig skiva bak. Tvåkolvsoken på varje skiva bär NISSINs
signatur. Det tvåkanaliga ABS-systemet har tre valbara driftinställningar.

Gaffel KAYABA

Fjädringssystemet för ROCKSTAR 500 är från Kayaba (KYB).
Med inverterad 41 mm diameter gaffel och 155 mm framväg och enkel 80 mm bakre stötdämpare med spak.

Skarp LCD-skärm

ROCKSTAR 500 har en stor LCD-skärm med en diskret design, utan att minska dess scrambler-estetik.

Unik sadeldesign

Den enkla sadeln skapar två nivåer och är i fullständig harmoni med retrostilen.

MOTOR Fyrtakts, vätskekyld, 471cc
CYLINDRE/VENTILER 2 Parallell / 8
STRÖMFÖRSÖRJNING EFI BOSCH
KRAFT 43ps/8500rpm
VRIDMOMENT 40,5 Nm/6500 rpm
FRAMBROMSAR 2 vågskivor 300 mm med tvåkolvs Nissin bromsok
BAKRE BROMSAR 240 mm Wave Disc med Nissin 2-kolvsok
ABS SYSTEM 2 kanaler med 3 valbara driftinställningar
FRAMFJÄDRING (RESA/DIAMETER) KAYABA inverterad gaffel (155 mm / Ø41 mm)
BAKFJÄDRING Monoshock KAYABA
FRAMDÄCK 110/80-18 Tubeless Radial PIRELLI
BAKDÄCK 160/60-17 Tubeless Radial PIRELLI
ÖVERFÖRING 6 hastigheter
START Elstart
DIMENSIONER (LxBxH) 2110mm x 895mm x 1145mm
SADELHÖJD 805 mm
VIKT (FULL VÄTSKA) 194 kg
RESERVOAR 18,0 lt
konsumtion 3,9 l/100 km
Tillagd i varukorgen