FÄRGVAL
Belysningskropparna är av LED-typ med en intensitet som är 2,5 gånger högre än de etablerade standarderna.
Den består av en utarbetad belysningskropp framför, med en delad "upp-ned" strålkastare och varselljus (DRL) runt den.
2 karakteristiska ljusbågar startar från de övre kanterna och slutar i den nedre delen och i mitten av ljuskroppen.
Upphängningssystemet på MAVERICK 500 är från Kayaba (KYB) och är justerbart för förspänning och dämpning.
Med 41 mm diameter inverterad gaffel och 195 mm rörelse fram och en engrepps stötdämpare bak.
MAVERICK 500 inger förtroende för föraren med två vågiga skivor med stor diameter – 300 mm – fram och en 240 mm vågig skiva bak. Tvåkolvsoken på varje skiva bär NISSINs
signatur . Det tvåkanaliga ABS-systemet har tre valbara driftinställningar.
I hjärtat av MAVERICK 500 är Loncins beprövade tvåcylindriga, vätskekylda, 8-ventils, 6-växlade motor,
46 hk och 40,5 Nm maximalt vridmoment.
MAVERICK 500 drivs av BOSCHs elektroniska insprutningskropp .
Dess genomsnittliga förbrukning är bara 4,3 liter per 100 km. där den i kombination med den stora tanken erbjuder en räckvidd som överstiger 400 km.
Ekerfälgarna har en speciell design för användning av slanglösa däck, med ekrarna placerade i omkretsen av fälgen, på fälgen.
Metzelers Radial-däck är från TOURANCE-serien med en slitbana på 30% terräng, 70% på väg, dimensioner 10/80R19 fram och 150/70R17 bak.
MAVERICK 500 har en stor analog varvräknare medan den stora LCD-skärmen ger mycket lättläst information.
Total/partiell vägmätare | Hastighetsindikator | Underhållsmeddelande | Motorns kylvätsketemperaturindikator | ABS-driftindikator | Säkert/Sportlägesindikator | Konsumtion | Återstående autonomi.
MAVERICK 500 har, nära ratten, en USB-port och en 12V 5A strömförsörjning.
MOTOR | Fyrtakts, vätskekyld, 471cc |
CYLINDRE/VENTILER | 2 Parallell / 8 |
STRÖMFÖRSÖRJNING | EFI BOSCH |
LÅDA | 6 hastigheter |
START | Elstart |
KRAFT | 46ps / 8500rpm |
VRIDMOMENT | 40,5Nm /6500rpm |
KONSUMTION | 4,3 l/100 km (WMTC3) |
RESERVOAR | 20 L |
FRAMBROMSAR | 2 vågskivor 300 mm med tvåkolvs Nissin bromsok |
BAKRE BROMSAR | 240 mm Wave Disc med Nissin 2-kolvsok |
ABS SYSTEM | 2 kanaler med 3 valbara driftinställningar |
FRAMFJÄDRING (RESA/DIAMETER) | KAYABA helt justerbar inverterad gaffel (195 mm / Ø41 mm) |
BAKFJÄDRING | Fullt justerbar KAYABA Monoshock |
FRAMDÄCK | 110/80R-19 Slanglös METZELER |
BAKDÄCK | 150/70R-17 Slanglös METZELER |
DIMENSIONER (LxBxH) | 2200 x 935 x 1400 mm |
SADELHÖJD | 820 mm |
VIKT (TOM) | 178 kg |
Teknik och vintage-estetik samexisterar i ROCKSTAR 500
Full LED- belysningskroppar – Full vintage- estetik
Hjärtat i ROCKSTAR 500 är Loncins beprövade tvåcylindriga, vätskekylda, 8-ventils, 6-växlade motor med
43 hk och ett maximalt vridmoment på 40,5 Nm.
ROCKSTAR 500 drivs av BOSCHs elektroniska insprutningskropp .
Förbrukningen på bara 3,9 liter per 100 km, i kombination med den stora 18L tanken ger en räckvidd som kan överstiga 450 km.
De imponerande fälgarna i lätt aluminiumlegering för att minska vikten, samtidigt som de ger hög hållbarhet.
PIRELLIs radialdäck i MT60-serien, som mäter 110/80-18 fram och 160/60-17 bak, säkerställer utmärkt grepp, samtidigt som deras förbättrade slitbanedesign är lämplig för användning i alla väderförhållanden och i all terräng.
Enarmad swing i aluminiumlegering
Enarmsswingen är en av referenspunkterna för ROCKSTAR 500
Med en vacker och homogen form ger den en vild skönhet till motorcykeln, samtidigt som den bidrar till enkel och snabb demontering och montering av bakhjulet.
ROCKSTAR 500 inger förtroende för föraren med två vågiga skivor med stor diameter – 300 mm – fram och en 240 mm vågig skiva bak. Tvåkolvsoken på varje skiva bär NISSINs
signatur. Det tvåkanaliga ABS-systemet har tre valbara driftinställningar.
Fjädringssystemet för ROCKSTAR 500 är från Kayaba (KYB).
Med inverterad 41 mm diameter gaffel och 155 mm framväg och enkel 80 mm bakre stötdämpare med spak.
ROCKSTAR 500 har en stor LCD-skärm med en diskret design, utan att minska dess scrambler-estetik.
Den enkla sadeln skapar två nivåer och är i fullständig harmoni med retrostilen.
MOTOR | Fyrtakts, vätskekyld, 471cc |
CYLINDRE/VENTILER | 2 Parallell / 8 |
STRÖMFÖRSÖRJNING | EFI BOSCH |
KRAFT | 43ps/8500rpm |
VRIDMOMENT | 40,5 Nm/6500 rpm |
FRAMBROMSAR | 2 vågskivor 300 mm med tvåkolvs Nissin bromsok |
BAKRE BROMSAR | 240 mm Wave Disc med Nissin 2-kolvsok |
ABS SYSTEM | 2 kanaler med 3 valbara driftinställningar |
FRAMFJÄDRING (RESA/DIAMETER) | KAYABA inverterad gaffel (155 mm / Ø41 mm) |
BAKFJÄDRING | Monoshock KAYABA |
FRAMDÄCK | 110/80-18 Tubeless Radial PIRELLI |
BAKDÄCK | 160/60-17 Tubeless Radial PIRELLI |
ÖVERFÖRING | 6 hastigheter |
START | Elstart |
DIMENSIONER (LxBxH) | 2110mm x 895mm x 1145mm |
SADELHÖJD | 805 mm |
VIKT (FULL VÄTSKA) | 194 kg |
RESERVOAR | 18,0 lt |
konsumtion | 3,9 l/100 km |