Historik
Företaget skapades av två passionerade bröder inom motocross och enduro, båda från industrin.
Målet med företaget är enkelt: att göra effektiva, pålitliga och enkla motorcyklar med ett utmärkt förhållande mellan kvalitet och pris. Den ultimata prestandan och komplexiteten är inte eftertraktad av BHR eftersom japanska motorcyklar idag har nått sin topp. Men de flesta användare använder inte dessa maskiner, som i första hand är designade för erfarna konkurrenter. Dessutom är deras inköps- och reparationspriser allt mindre lämpliga för de flesta användare.
För att komma fram till detta förhållande mellan kvalitet och pris, använder BHR därför för alla sina motorer (utom 2 gånger), den gigantiska ZONSHEN för massiv robotiserad och automatiserad fabriksmotorisering, och i synnerhet till utbudet av NC-motorer, som har en utmärkt kvalitet / pris förhållande, låg underhållskostnad och idiotsäker tillförlitlighet. Dessa motorer är inte de mest kraftfulla på marknaden eftersom enkelhet är vald för att kunna utrusta många motorcyklar, vare sig det är Off road eller On road, vilket gör det möjligt att mångfaldiga användningsområden och därför att producera många fler motorer och därför att kraftigt reducera fasta tillverkningskostnader.
Tack vare sin enkelhet och design gör detta det möjligt att få mycket pålitliga, mångsidiga motorer med hög tillgänglighet av delar. För information, ZONDSHEN producerar mer än 1 500 000 motorer per år, producerar motorer för flyg, innehar mer än 2 200 patent och samarbetar med BMW, NORTON, SIEMENS, PIAGGIO etc.
För chassidelen utgick BHR inte från ett vitt ark, de var inspirerade av en av de bästa geometrierna hos japansk motorcykel, chassidelen erbjuder stor kompatibilitet med samma motorcyklar. Detta gör att BHR kan utrusta sig med stora leverantörer, såsom GIANT (största leverantören av aluminiumfälgar och den mest kända ), NISSIN för bromsdelen, KEIHIN eller MIKUNI för förgasningen, HT eller FAST ACE-delen för fjädringar, som är taiwanesiska tillverkare specialiserat på fjädringar och som Thierry Charbonnier – fd dubbelenduro-världsmästare och fabrikspilot för de största varumärkena – arbetar med för att utveckla prestanda.
Antalet mellanhänder minskar, marknadsföring, konkurrens och kommunikationskostnader gör det också möjligt att minska kostnaderna jämfört med konkurrensen.
BHR är medveten om att marknadens framtid spelas på den elektriska delen och satsar massivt på detta för den asiatiska inre marknaden som ökar kraftigt såväl som i väst där det är allt svårare att utöva motorsport.
Vi behåller det utmärkta chassit och arbetsbasen för att kunna producera högpresterande och godkända motorcyklar, oavsett om det är i Asien eller Väst, samtidigt som vi håller mycket konkurrenskraftiga priser med hänsyn till kvalitet och prestanda.
TSW Distribution & Motorsport är importör för BHR Moto i det Scandinaviska länderna.
Märket har fått stor uppmärksamhet i både Europe och USA för sina otroliga kvalité och morderna motorcyklar med smidighet, styrka och ergonomiska egenskaper.
Utmanaren till de stora kända tillverkarna är nu här på allvar och vill ta plats på scenen och på banorna.
Ett otroligt bra pris är speciellt idag , då nypriserna på de marknadsledande fabrikaten länge har gått över 100.000 kronors gränserna och tyvärr många motionsåkare och amatörförare har svårt med budgeten och få ekonomin att gå ihop för sitt motorcykel åkande.
Nu blir det äntligen ändring på detta.....
Är du intresserad?
Kontakta oss eller någon av våra återförsäljare, så berättar vi mer om dessa fantastiska motorcyklar.
Väl mött.