Vi är stora fans av dessa ikoniska motorcyklar.
Trots dess historia och skamfilade rykte genom tiderna.
En sällan skådad högteknologisk skapelse, som med sin presentation 1999 häpnade motorcykelvärlden.
Vid lanseringen presenterades ett antal nya uppfinningar som inte liknade något som fanns på den tiden.
Den första terrängmotorcykeln med bränsleinsprutning, bara den var en historisk bedrift för den legendariska cykeltillverkaren som ville komma in i motorcykelbranschen och göra ett avtryck.
Historien visade sig vara att de blev kända för att vara ett av branschens största misslyckanden.
Varumärket dog av sig självt efter en katastrofal och obefintlig försäljningssiffra.
Efter konkursen med miljontals Us dollar i skulder såldes den kvarvarande verksamheten med tillhörande massiva reservdelslager till den då enda kvarvarande amerikanska tillverkaren av terrängmotorcyklar, ATK Motorcycles.
ATK gick direkt till verket, och började bygga om maskinerna och började analysera vad som behövde förändras och förbättras.
Det lyckades de väldigt bra med och efter en tid släpptes deras första modeller som var baserade på Cannondale-chassit.
En av huvudproblemen som blev lösta under ATK var utbyte av balansaxeln för motorn och luftintaget för bränsleinsprutningen.
Vid den tiden runt mitten av 2000-talet var vårt företag en av få auktoriserade importörer och distributörer av varumärket i Europa.
2009 slutade ATK att tillverka motorcyklarna
Vi älskar fortfarande dessa udda motorcyklar och försöker erbjuda service och delar till de återstående ägarna av dessa guldkorn, som vi anser dem vara än idag.
Om du har frågor om varumärket och är intresserad, kontakta oss.......
Här nedanför finner du specifikationer och nedladdningsbara service/användar dokument